Informacje prasowe

Nauczyciel Jutr@ – rusza trzecia edycja konkursu dla nauczycielek i nauczycieli

17 maja 2023

Nauczyciel Jutr@ – rusza trzecia edycja konkursu dla nauczycielek i nauczycieli

Wystartował nabór zgłoszeń do konkursu Nauczyciel Jutr@. Fundacja Orange i Głos Nauczycielski uhonorują nauczycielkę lub nauczyciela, który w pracy z młodymi ludźmi uwzględnia ich potrzeby, stara się słuchać i podążać za tym, co dla nich ważne. Rozwija też swoje kompetencje cyfrowe po to, aby lepiej rozumieć ich świat. Konkurs towarzyszy prestiżowej inicjatywie Nauczyciel Roku. Wnioski wysyłać można do 10 września 2023 r.

Do Konkursu Nauczyciel Jutr@ zgłosić mogą się czynne zawodowo nauczycielki i nauczyciele ze szkół podstawowych, ponadpodstawowych, przedszkoli oraz placówek oświatowych. Tak jak w konkursie Nauczyciel Roku, kandydatów mogą zgłaszać także inni nauczyciele i nauczycielki, dyrekcja szkół lub placówek oświatowych, rodzice czy sami uczniowie i uczennice. Formularz zgłoszeniowy i regulamin konkursu dostępny jest na https://glos.pl/nauczycieljutra

– Nauczyciel Jutr@ to osoba empatyczna, otwarta na dialog, która stawia potrzeby swoich uczniów i uczennic w centrum uwagi. Podąża za ich zainteresowaniami, a współpracę z nimi opiera na partnerskiej relacji. Nierzadko uczy się od młodych ludzi. Nie musi być obeznana z nowinkami technologicznymi, ale ma odwagę poznawać cyfrowy świat, by być bliżej uczniów i lepiej rozumieć ich rzeczywistość – mówi Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji Orange.

Wśród nadesłanych do 10 września zgłoszeń, jury pod przewodnictwem prof. Stefana M. Kwiatkowskiego,  wiceprzewodniczącego Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN będzie szukać nauczycielek i nauczycieli, którzy

  • stawiają dobrostan i szacunek dla uczniów i uczennic na pierwszym miejscu;
  • wyróżniają się otwartą postawą na prowadzenie angażujących zajęć opartych na dialogu,
  • pracują w zgodzie z najnowszą wiedzą pedagogiczną oraz psychologią rozwojową;
  • dążą do podnoszenia swoich kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych;
  • korzystają przy tym technologii lub e-zasobów edukacyjnych, aby prowadzić ciekawsze i inspirujące lekcje dla młodych ludzi.

Finalnie zostanie wybranych 5 nominowanych, a spośród nich laureatka lub laureat. Nagrodą główną jest wizyta studyjna w szkołach poza granicami Polski. Finał konkursu Nauczyciel Jutr@ i Nauczyciel Roku zaplanowany jest na 10 października 2023 roku w Warszawie.

Cieszę się, że możemy kontynuować konkurs Nauczyciel Jutr@, bo to ważne, żeby nauczycielki i nauczyciele otwierali się na to, co nowe, a jednocześnie nie tracili z oczu tego, co najważniejsze – czyli relacji z młodymi – dodaje Jakub Rzekanowski, redaktor naczelny Głosu Nauczycielskiego.

 

 


Fundacja Orange jest organizacją pożytku publicznego. Już od 17 lat dba o rozwój dzieci i młodzieży w cyfrowym świecie. Z fundacją rozwijają kompetencje niezbędne do świadomego życia pośród technologii – uczą się zasad bezpiecznego internetu, higieny cyfrowej, a także podstaw programowania, robotyki i druku 3D. Fundacja Orange wspiera także nauczycielki i nauczycieli (jest m.in. liderem projektu szkoleniowego Lekcja: Enter, realizowanego ze środków europejskich) i opracowuje materiały poradnikowe dla rodziców. Jej inicjatywy są oparte na wynikach badań i konsultacjach z ekspertkami i ekspertami. W 2022 roku otrzymała wyróżnienie w konkursie im. Janusza Korczaka dla instytucji wcielających w życie korczakowskie idee oraz tytuł Dobroczyńcy Roku 2022 w kategorii „Kultura i edukacja”.

 

Kontakt dla mediów

Magda Mierzwińska, Fundacja Orange

e-mail: magda.mierzwinska@orange.com

tel. +48 512 356 297

Udostępnij: Nauczyciel Jutr@ – rusza trzecia edycja konkursu dla nauczycielek i nauczycieli

Odpowiedzialny biznes

Motywują nas ludzie

15 lutego 2023

Motywują nas ludzie

Społeczność, zaangażowanie, działanie – trzy elementy, które umacniają więzi lokalne i mają szansę zwiększać poziom zaufania społecznego. Jak zadbać o to, żeby lokalne działania społeczne były trwałe, skuteczne i przynosiły korzyści mieszkańcom? Pod skrzydłami Fundacji Orange powstał darmowy przewodnik, który w tym pomoże.

O tym, jak prowadzić skuteczne działania społeczne, jak zjednywać lokalną społeczność wokół wspólnego celu rozmawiali eksperci i ekspertki na Zjeździe Liderek i Liderów Pracowni Orange, 3 lutego w Warszawie.

Tego dnia miała również miejsce premiera przewodnika „Motywują nas ludzie” autorstwa Jacka Królikowskiego – prezesa Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Publikacja powstała przy współpracy wielu ekspertów i ekspertek w tej dziedzinie, w tym lokalnych liderek i liderów z Pracowni, które zakładamy i pomagamy prowadzić w małych miastach i wsiach, by wspierać ich mieszkańców w rozwoju kompetencji.

Lubimy działać na rzecz innych

Według danych Centrum Badania Opinii Społecznej o skali działań społecznikowskich w 2021 roku, spora część Polaków to społecznicy. Angażują się w prace organizacji obywatelskich: pomagają dzieciom, osobom w trudniejszej sytuacji, działają w komitetach rodzicielskich, związkach, klubach sportowych. Działają także na rzecz społeczności lokalnych i osób potrzebujących. Eksperci są zdania, że aktywność obywatelska jest szansą na odbudowę zaufania społecznego. Jak zatem ją rozwijać? W oparciu o:  #społeczność #zaufanie #działanie?

źródła: Komunikat CBOS i Komunikat CBOS.

Z ludźmi, dla ludzi

W rozwijaniu aktywności lokalnych pomoże Wam przewodnik „Motywują nas ludzie”. Powstał z myślą o tych, którzy szukają sposobów na to, jak skutecznie i długoterminowo angażować ludzi do działań społecznych. W jaki sposób rozwijać lokalną społeczność? Jakie inicjatywy wybrać, czym się inspirować? Jak wesprzeć lokalne grupy społeczników w ich ważnych działaniach? Jak zmieniać swoje lokalne otoczenie, wieś, miasteczko czy dzielnicę na lepsze?

Inspiracje i porady znajdziecie właśnie w tej publikacji. Dzielą się nimi działaczki i działacze lokalni, badacze, badaczki i trenerzy i trenerki. Znając swoją społeczność, na rzecz której działacie, możecie wybierać spośród porad te, które uważacie za moż­liwe do realizacji.

Społecznicy i społeczniczki uczą się demokracji w praktyce, a także oddziałują na postawy mieszkańców poprzez dawanie przykładu oraz anga­żowanie ich do współdecydowania o celach i współpracy w ich osiąganiu.

Dobrze jest, działając, nie tracić z pola widzenia tego, co ważne.

Dobrze byłoby, gdyby marzeniem każdego z Was była sytuacja, w której przedstawiciele społeczności lokalnej uczą się samodzielnego działania. W efekcie powstają kolejne grupy, które dla Was stają się partnerami w dalszej aktywności. – pisze Jacek Królikowski, autor.

DZIAŁAMY dla dobra wspólnego

Według przewodnika kluczowy jest wybór przedsięwzięć, które wzmacniają wspólnotę, a tym samym tworzą relacje pomiędzy różnymi grupami mieszkańców. Mogą budować poczucie tożsamości lokalnej, dumy z miejsca, w którym się żyje oraz jego historii. Co ważne, inicjatywy te zwiększają chęć do angażowania się w sprawy społeczności wykraczające poza bezpo­średni interes jednostek czy rodzin.

O dobro wspólne trzeba dbać, bo bez niego ludzie mieszkający w tej samej miejscowo­ści, dzielnicy, gminie nie tworzą wspólnoty.

W przewodniku znajdziecie wiele praktycznych porad dotyczących m.in. tego, jak współpracować w grupie, jak planować spotkania, jak ustrzec się przed dezinformacją, czy też jakie narzędzia cyfrowe mogą nam pomóc w planowaniu działań i angażowania ludzi do działania poprzez social media.

Mamy nadzieję, że przedstawione w nim wskazówki liderek i liderów lokalnych grup, w tym Pracowni Orange, będą dla Was inspiracją i motywacją do podejmowania inicjatyw i projektów lokalnych. Zachęcamy Was też do tego, by od czasu do czasu spróbować czegoś, co wy­daje Wam się niemożliwe, co przychodzi z trudem, co czasem wydaje się ciężkie. Zapraszajcie ludzi wokół siebie do wspólnych aktywności, ponieważ dzięki Wam powstają kolejne grupy, które stają się dla siebie wzajemnie partnerami – w relacjach i działaniach dla dobra wspólnego.

https://fundacja.orange.pl/aktualnosci/artykul/przewodnik-dla-grup-dzialajacych-lokalnie

Przewodnik możecie pobrać za darmo tutaj.

Dołącz do programu Pracownie Orange

Przy okazji przypominamy, że do 30 kwietnia trwa nabór zgłoszeń do nowej edycji programu Pracownie Orange. Do udziału zapraszamy wsie i małe miejscowości do 40 tys. mieszkańców (z gmin, w których nie ma jeszcze Pracowni). W ramach programu pomagamy zakładać multimedialne świetlice, wyposażamy je w darmowy internet, meble i sprzęty (m.in. komputery, telewizory, urządzenia wielofunkcyjne, drukarki 3d i lofiroboty) oraz wspieramy w ich prowadzeniu świetlic tak, aby jak najlepiej służyły mieszkańcom. Udział w programie jest bezpłatny. Więcej informacji o tym, jak przygotować zgłoszenie, znajdziecie tutaj.

Udostępnij: Motywują nas ludzie

Odpowiedzialny biznes

Nie tylko zeszyt i długopis

8 lutego 2023

Nie tylko zeszyt i długopis

Rola nauczycieli jest nie do przecenienia. To za ich przykładem i dzięki ich kreatywności uczniowie mogą lubić szkołę i chętnie poszerzać wiedzę o świecie. Aktywizujące metody nauczania oraz umiejętne wykorzystanie cyfrowych możliwości mogą być w tym ogromnym wsparciem. Trwają zapisy na bezpłatne szkolenia w projekcie Lekcja:Enter, które rozwijają cyfrowe kompetencje nauczycielek i nauczycieli.

Projekt „Lekcja:Enter” pokazuje nauczycielom i nauczycielkom, jak mogą w ciekawy sposób prowadzić zajęcia, nie opierając ich tylko na książkach, zeszytach i długopisach, ale urozmaicając je o to, co młodych ludzi dziś naprawdę interesuje – nowe technologie.

Do tej pory w szkoleniach w ramach projektu wzięło udział ponad 61 tysięcy nauczycielek i nauczycieli z niemal 7 tysięcy szkół w całej Polsce. To jedna z największych inicjatyw cyfrowej edukacji w Polsce. Szkolenia skierowane są do nauczycielek i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, przedmiotów humanistycznych, matematyczno-przyrodniczych, informatyki oraz artystycznych. W ich trakcie pedagodzy zobaczą, że podstawę programową można przekazać uczniom w kreatywny sposób dzięki wykorzystaniu technologii.

Atrakcyjne lekcje – ważne dla obu stron

Nie tylko dzieci nie chcą już korzystać z samych książek i zeszytów do nauki. Chcą, aby szkoła podążała z duchem czasu, włączała do lekcji nowoczesne metody nauczania, w tym ciekawe aplikacje, wirtualne wycieczki, quizy i inne cyfrowe narzędzia edukacyjne. Nauczyciele również chcą korzystać z tego potencjału. Sprawdzian ze słówek nie musi odbywać się na kartce – tylko w aplikacji Kahoot. Dzięki aplikacji możemy podzielić klasę na zespoły, a grupy mogą zdobywać punkty. Dzieci uczą się, bawiąc, a zajęcia stają się dla nich bardziej atrakcyjne.

Dzięki udziałowi w szkoleniach w projekcie Lekcja:Enter nauczycielki i nauczyciele mają szansę poczuć się pewniej w cyfrowym świecie i lepiej zrozumieć rzeczywistość swoich uczniów i uczennic. Podczas lekcji zdalnych, wielu zrobiło już duży krok w rozwoju cyfrowych umiejętności. Warto to kontynuować i prowadzić zajęcia dostosowane do potrzeb młodych ludzi.

Nieodłącznym elementem szkolenia było zwracanie uwagi na metody aktywizujące w pracy z uczniami, bo technologia to tylko narzędzie do realizacji edukacyjnych celów. Zdobyte na szkoleniu umiejętności pozwoliły mi na zaangażowanie dzieci i wyzwolenie ich ogromnej kreatywności. Uczniowie robią np. animacje, filmy i wzbogacają je o różne efekty, przeprowadzają wywiady, tworzą gry i udostępniają je innym – mówi Agnieszka, nauczycielka z Zespołu Szkół w Czernikowie.

Jak może wyglądać lekcja z wykorzystaniem wiedzy zdobytej podczas szkoleń?

Szeroki zakres szkoleń

Szkolenia – poza dostarczeniem nowej wiedzy – pozwalają na uporządkowanie tego, czego uczestnicy i uczestniczki nauczyły się do tej pory. To też dobre miejsce na wymianę doświadczeń. I inspiracja do tego, by zmienić sposób, w jaki dotychczas prowadzili lekcje, na bardziej angażujący młodzież i odpowiadający jej potrzebom. Ponadto zarówno w trakcie, jak i po odbyciu szkolenia, uczestnicy mają dostęp do platformy szkoleniowej, na której znajdują się tysiące materiałów i scenariuszy zajęć. Opinie o nich są dla nas bardzo pozytywne.

Jak wziąć udział?

To ostatni rok realizacji projektu Lekcja:Enter. Warto zgłaszać się jak najszybciej. Udział w szkoleniach jest bezpłatny.

Są one przeznaczone dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych (licea ogólnokształcące, licea profilowane, technika, szkoły branżowe I stopnia). W szkoleniach mogą wziąć udział wszyscy nauczyciele z danej szkoły. Więcej informacji znajduje się na stronie.

Projekt Lekcja:Enter realizuje Fundacja Orange, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytut Spraw Publicznych. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. (Działanie 3.1 „Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych”).

Udostępnij: Nie tylko zeszyt i długopis

Odpowiedzialny biznes

NIE! na przemoc

19 listopada 2022

NIE! na przemoc

Dzisiaj Międzynarodowy Dzień Przeciwdziałania Przemocy wobec Dzieci (19.11). To dobry moment, żeby przypomnieć o trwającej kampanii „REAGUJ”, której celem jest motywowanie dorosłych do reagowania w sytuacjach przemocy wobec dzieci. Jej organizatorem jest nasz partner, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.

Jak pokazują wyniki badań Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę (FDDS) o postawach wobec kar fizycznych, przyzwolenie Polaków na bicie dzieci spada. Już 59% osób uważa, że nie powinno być stosowane jako kara.

Dlaczego zatem kampania o reagowaniu na przemoc jest potrzebna? Oto kilka powodów:
• co trzeci Polak uważa, że są jednak sytuacje, kiedy bicie dzieci jest usprawiedliwione,
• nadal jest 6% zwolenników tej metody, którzy twierdzą, że mają prawo jej używać,
• aż 39% badanych więcej niż raz dyscyplinowało swoje dzieci za pomocą kar cielesnych, najczęściej klapsem (36%),
• i niestety klapsy wydają się dziś częściej stosowane niż 5 lat temu (wynik z 2017 – 26%),
• nadal 43% Polaków nie wie o zakazie bicia dzieci.

Bierność ma się za dobrze

Prawie dwie trzecie (60%) badanych zetknęło się z sytuacją krzywdzenia dziecka. Znaczna część z nich pozostała bierna wobec tych zachowań. Dlaczego?

Jestem w stanie sobie wyobrazić trudność takich okoliczności. Przez głowę świadka przemocy przelatują myśli o tym, czy ma prawo się wtrącać. Jeśli tak, to jak zareagować? Jak nie pogorszyć sytuacji? Zobaczcie jeden ze spotów kampanii „Reaguj na przemoc wobec dzieci”, który taką scenę pokazuje.

Reagowanie na przemoc wobec dzieci to nasz obowiązek i rolą dorosłych jest ochrona najmłodszych. Celem tej kampanii jest zwiększenie ich/naszej gotowości do reagowania, gdy podejrzewają lub widzą, że dziecko jest krzywdzone.

Po prostu REAGUJ

Dziecko w wyniku krzywdzenia doświadcza wielu cierpień. Niepotrzebnych. Konsekwencje tego to niska samoocena, trudności w relacjach z ludźmi, obniżona umiejętność przyswajania wiedzy, większe prawdopodobieństwo zachowań agresywnych i autoagresywnych. Przemoc to bolesna „blizna”, która zostaje na całe życie.

„Chcemy wspólnie z Wami budować świat, w którym dzieci są bezpieczne – świat wolny od przemocy! Wspólnie powiedzmy STOP przemocy wobec dzieci!” – pisze Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. A my przyłączamy się do jej apelu.
Reakcja na przemoc może przywrócić dziecku poczucie bezpieczeństwa. Może chronić jego zdrowie, a nawet życie. To sygnał, że nie jest same, że jest zauważone i są dorośli, którym można ufać. Wiele dzieci nie ma w swoim otoczeniu osób, które mogłyby to wyrazić.

Co możecie zrobić dziś?

Warto zwiększać świadomość i zachęcać do reagowania. Można udostępnić przekazy kampanii w swoich kanałach social media, pokazać swój sprzeciw na przemoc. Na stronie REAGUJ znajdziecie kluczowe informacje na temat sposobów zachowania w sytuacji podejrzenia lub bycia świadkiem przemocy wobec dzieci. Do pobrania są plakaty, które można wydrukować i powiesić na osiedlu.

Można też skorzystać z infolinii FDDS w sprawie bezpieczeństwa dzieci 800 100 100 (bezpłatnie, anonimowo, od pn. do pt. w godz. 12-15, a w czw. dodatkowo 16:30-20:30). Konsultanci nie podejmą działania za osobę dzwoniącą, ale podpowiedzą, co może zrobić.


Dziękujemy Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę za podjęcie tego ważnego tematu. To organizacja, która od ponad 30 lat pomaga dzieciom krzywdzonym. Od 17 lat razem działamy na rzecz bezpieczeństwa dzieci w internecie. I nie jest tajemnicą, że to m.in. FDDS był wielką inspiracją dla wielu naszych działań na rzecz dzieci. Monitoring poszanowania praw dzieci w środowisku cyfrowym, który ogłosiliśmy kilka dni temu w Fundacji Orange, nie zacząłby się, gdyby nie wiele lat wspólnych doświadczeń i inspiracji.


źródło: Postawy wobec kar fizycznych i ich stosowanie. Raport z badań, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, 2022.

Udostępnij: NIE! na przemoc

Odpowiedzialny biznes

Bezpłatne kursy programowania

26 października 2022

Bezpłatne kursy programowania

Trwa nabór zgłoszeń na bezpłatne kursy programowania, które organizuje Fundacja Orange, żeby wspierać w rozwoju osoby w trudniejszej sytuacji. Szkoła Kodowania to też doradztwo zawodowe, networking, testy pozwalające poznać swoje mocne strony. Projekt jest częścią nowej inicjatywy: Orange Digital Center.

Nowe możliwości

Nie każdy ma możliwość rozwoju nowoczesnych umiejętności. Są grupy i regiony zagrożone wykluczeniem społeczno-cyfrowym, osoby znajdujące się w trudniejszej sytuacji. Czy wiecie na przykład, że co siódmy Polak w wieku 18-35 nie pracuje, nie uczy się oraz nie zdobywa kwalifikacji zawodowych? Ta grupa to tzw. NEETs (ang. „Not in Employment, Education nor Training”)polecam Wam artykuł Łukasza Komudy, eksperta ds. rynku pracy, na ten temat na stronie fundacji .  Wiele z nich doświadcza różnych barier – finansowych, zdrowotnych. Duża część tej grupy to kobiety.

Tymczasem wiele zawodów (a i nasze codzienne życie) wymaga dziś umiejętności cyfrowych choćby na podstawowym poziomie. Oczywistym jest też zapotrzebowanie na programistki i programistów. Projektowanie stron internetowych i aplikacji, programowanie, czy zarządzanie projektami IT to dziś cenione zajęcia.

Jak już zapewne wiecie, nasza fundacja dołączyła ostatnio do międzynarodowej inicjatywy społecznej: Orange Digital Center (ODC). Chcemy wspierać osoby w trudniejszej sytuacji w rozwoju nowoczesnych kompetencji, które po prostu ułatwią im życie zawodowe, ale nie tylko.

 Jednym z elementów ODC jest Szkoła Kodowania – bezpłatny, profesjonalny kurs programowania dla poszukujących możliwości zmiany i rozwoju.  I – nie będę skromna- mamy tutaj naprawdę fajne możliwości dla takich osób.

Zgłoś się do Szkoły Kodowania

Ten projekt przygotowaliśmy tak, aby smartnie łączył naukę programowania od podstaw z nabywaniem kompetencji społecznych. Dlaczego takie podejście? Dla pełni rozwoju, same cyfrowe mogą nie wystarczyć. Np. umiejętność programowania daje większe szanse dopiero w połączeniu z umiejętnością współpracy, komunikacji, przedsiębiorczości. To też ważne kompetencje przyszłości (a paradoksalnie – potrzebne już dziś, o czym ostatnio wspominałam).

Szkoła Kodowania jest skierowana do osób w wieku 18-35 lat, które chciałyby wejść na rynek pracy, myślą o tym, żeby się przekwalifikować.

  • Szczególnie serdecznie do aplikowania zachęcamy kobiety. Zależy nam na tym, aby Polki uwierzyły, że wbrew stereotypom, branża IT nie musi być tylko dla mężczyzn. Umiejętność programowania jest cenna i możliwa do opanowania niezależnie od płci – mówiła na otwarciu projektu moja koleżanka z Fundacji, Maja Gruszczyńska, koordynatorka Szkoły Kodowania.

Trenerzy i trenerki w prosty, przystępny sposób tłumaczyć będą zagadnienia i prezentować zadania praktyczne.  Projekt daje możliwość nabycia umiejętności w ramach technologii Java i Python (w kolejnej edycji: UX).

Co oprócz programowania?

Zakwalifikowane osoby będą mogły skorzystać też z konsultacji merytorycznych, spotkań z ekspertami IT, webinarów technologicznych, networkingu i inspiracji. Zapewnimy im indywidualne doradztwo zawodowe, w tym badanie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej, które pozwoli poznać swoje mocne strony oraz źródła motywacji czy poczucia satysfakcji. Dzięki pracy w grupach, wspólnym spotkaniom, będą mogli dzielić się doświadczeniem, postępami w nauce i stworzyć grupę opartą na współpracy i podobnej motywacji.

Kurs wymaga zaangażowania i systematyczności, ale daje ogromne szanse na zadbanie o swój rozwój. Bartek, który był z nami na otwarciu, słusznie dostrzegł w tym nawet potencjał do wejścia do branży tworzenia gier.

Zajęcia ruszą w grudniu, potrwają do połowy czerwca 2023 i będą odbywać się w dwóch trybach:

  • stacjonarnie w Warszawie (część spotkań online) –2 razy w tygodniu popołudniami i w wybrane weekendy.
  • Dodatkowo, specjalnie dla osób z 65 powiatów, w których działają Pracownie Orange wspierane przez nas, powstała Szkoła Kodowania Online. Warto sprawdzić, czy powiat w którym mieszkasz, jest na liście.

Nabór zgłoszeń w obu trybach trwa do 15 listopada 2022. Kursanci zostaną wytypowani po przejściu procesu kwalifikacyjnego. Więcej informacji o kryteriach i regulamin znajdziecie na www.szkolakodowania.com . Liczba miejsc jest ograniczona, zachęcam do przesłania zgłoszenia jak najszybciej.

Partnerami projektu są Pomorska Fundacja Inicjatyw Gospodarczych i Centrum Kreatywności Targowa, którym z całego serca w imieniu Fundacji Orange dziękuję za współpracę i cieszę się, że możemy robić razem coś dobrego dla innych. Jesteśmy wszyscy bardzo podekscytowani tą inicjatywą, wiemy, jak wielu osobom taki zastrzyk wiedzy, kompetencji i motywacji może pomóc w życiu.

Co jeszcze w Orange Digital Center?

Orange Digital Center w Polsce łączy trzy programy Fundacji Orange: wspomnianą tu Szkołę Kodowania, a także FabLaby powered by Orange prowadzące warsztaty z nowoczesnego rzemiosła dla osób w różnym wieku oraz Pracownie Orange –  multimedialne świetlice w małych miastach i wsiach, w których mieszkańcy mogą rozwijać swój potencjał. Siedziba ODC znajduje się w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie, ale projekt działać będzie w różnych miejscach w Polsce i online.

Zobaczcie migawki z inauguracji

W ramach Orange Digital Center trwa też nabór zgłoszeń do dwóch projektów w warszawskim FabLab powered by Orange, w którym mamy drukarki 3D, plotery laserowe, frezarki CNC, elektronikę i maszyny do szycia – wszystko, co potrzebne do tworzenia czy „remiksowania” w nurcie „zrób-to-sam”.

YouthLab dedykowany jest młodym ludziom (od 16 do 25. roku życia), którzy chcą spróbować swoich sił w branży kreatywno-cyfrowej. A Maker Woman to projekt edukacyjny z zakresu nowoczesnego rzemiosła dla kobiet, w tym obywatelek Ukrainy przebywających w Polsce.Zajęcia poprowadzą edukatorzy i edukatorki Stowarzyszenia Robisz.to, z którym współtworzymy FabLab. Zapisy na stronie FabLabu.

Chodźcie do Orange Digital Center! O kolejnych nowościach będę dawała znać na blogu.

Udostępnij: Bezpłatne kursy programowania

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej