;

Odpowiedzialny biznes

Różnorodność krok po kroku (1)

Monika Kulik

13 lipca 2021

Różnorodność krok po kroku
1

Wszystkich, którzy chcą w swojej organizacji zarządzać różnorodnością, zapraszamy do lektury przewodnika „Różnorodność i kultura włączająca krok po kroku. Praktyczny przewodnik dla organizacji” pod redakcją Dominiki Sadowskiej.

Podręcznik powstawał przez ostatnie miesiące w toku prac grupy nieformalnej inicjatywy D&I Roundtable, koordynowanej przez Polski Instytut Praw Człowieka i Biznesu oraz Divercity+ przy wsparciu finansowym Ambasady Królestwa Niderlandów w Polsce.

Dlaczego warto zajrzeć do tej publikacji?

Po pierwsze – napisali ją praktycy, którzy na co dzień zajmują się tematem różnorodności w swoich organizacjach. Jesteśmy na rożnym poziomie realizacji tej idei. Niektóre firmy mają już strategie zarządzania różnorodnością, inne zaczynają rozpoznawać ten temat i realizują poszczególne projekty. Mamy różne doświadczenia, zainteresowania i „punkty ciężkości” w naszych działaniach. Podczas naszych spotkań i pisząc podręcznik uczyliśmy się od siebie nawzajem, inspirowaliśmy, podpowiadaliśmy, jak radzić sobie z rożnymi przeszkodami.

Po drugie – pisaliśmy go dla praktyków, starając się powiedzieć nie tylko dlaczego coś powinno się zrobić, ale przede wszystkim jak to zrobić, konkretnie w Twojej organizacji. Jak zdiagnozować sytuację, zbudować strategię czy plan działań, na co zwrócić uwagę, a czego nie robić.

W wyjątkowym czasie

Ta publikacja to również zapis naszych spotkań. Działaliśmy w szczególnych warunkach, w specyficznej sytuacji społecznej.

Z jednej strony był to czas dużej polaryzacja przekonań, protestów ulicznych. Poprzez tę publikację chcieliśmy wziąć udział w dyskusji na ważne społecznie tematy, pokazać czym dla nas jest różnorodność i dlaczego ma znaczenie w każdej organizacji.

Poza tym działaliśmy w pandemii – spotykaliśmy się tylko on-line. Mówiliśmy, jak pandemia zmienia nas, ludzi wokół i całe otoczenie. Dzieliliśmy się tym, jak nasze organizacje odnoszą się do nowych wyzwań i problemów, jak sobie radzą z pomocą dla pracowników czy oczekiwaniami klientów. Jak zmienia się świat wokół nas i jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości.

Dlatego warto przeczytać nasz podręcznik.

W jego opracowaniu wzięły udział przedstawicielki i przedstawiciele firm – AstraZeneca, BNP PARIBAS, CD Project, CWS Group, Divercity+, Grupy ANG S.A, IKEA, Netguru, LOTTE Wedel i Orange Polska.

2 koniety piją kawę

Udostępnij: Różnorodność krok po kroku
podaj nick
komentarz jest wymagany
WordPress › Błąd

W witrynie wystąpił błąd krytyczny.

Dowiedz się więcej o debugowaniu WordPressa.