Wczoraj na koniec dnia zaprezentowaliśmy wyniki Orange Polska za drugi kwartał 2016 roku. Jeśli chcecie poznać finansowe szczegóły raportowane na giełdę zapraszam na stronę dla inwestorów. Ja tradycyjnie zwrócę uwagę na kilku rzeczy, które zazwyczaj najbardziej Was interesują. Kolejny kwartał z rzędu rośnie nam liczba klientów – na koniec czerwca mieliśmy ich 16,696 mln, co oznacza wzrost kwartalny o 431 tys. Wybieraliście zarówno oferty postpaid (+222 tys., jak i prepaid +209 tys.). Kolejny, znaczący skok zrobiliśmy w Nju Mobile. Z oferty korzysta 896 tys. użytkowników (595 tys. prepaid i 301 tys. postpaid). To oznacza, że w trzy miesiące przybyło 95 tys. klientów. Dobrze radziliśmy sobie też w przenoszeniu numerów, który oczywiście mieliśmy dodatni. Dziękuję, że nam zaufaliście i wybieraliście nasze oferty.
Pierwsze półrocze 2016 było dla nas ogromnym wyzwaniem inwestycyjnym. Chodzi przede wszystkim o światłowody, w zasięgu których jest ponad milion gospodarstw domowych. Wyniki sprzedaży nie są jeszcze spektakularne (mamy 39 tys. klientów), ale rozpędzamy się i jestem optymistą na przyszłość. Zalety światłowodu są więcej niż przekonywujące więc i plany mamy ambitne. To nasz priorytet.
Nie zapominamy o inwestycjach w sieć mobilną i wykorzystywanie nowych częstotliwości. Zasięg 4G jest dostępny dla ponad 95 proc. mieszkańców Polski, natomiast 3G niemal 100 proc. W rękach klientów Orange znajduje się 6 mln smartfonów, 2,473 mln korzysta z oferty mobilnego dostępu do Internetu, a transmisja danych kolejny kwartał z rzędu mocno rośnie. I taki trend będziemy mieli na pewno w kolejnych kwartałach. Więcej niż połowa ruchu mobilnego (53 proc.; 3,2 mln unikatowych użytkowników) odbywa się poprzez sieć 4G.