;

Inne

Podsumowujemy mijający rok (2)

Wojtek Jabczyński

30 grudnia 2022

Podsumowujemy mijający rok
2

Niestety 2022 rok upłynął w cieniu wojny w Ukrainie i wszyscy chcemy, aby jak najszybciej się ona skończyła. Tragedia, która dzieje się za naszą wschodnią granicą, była i wciąż jest sprawdzianem naszej społecznej odpowiedzialności i humanizmu. Orange Polska od początku odpowiedział na kryzys humanitarny m.in. udostępniając ośrodki szkoleniowe dla uchodźców i uruchamiając dla nich bezpłatnie usługi. Z wielkim poświęceniem w pomoc zaangażowali się też nasi wolontariusze i wolontariuszki. Jestem dumny, że mogę pracować w takiej firmie i z takimi ludźmi. 

Jeśli chodzi o biznes, to, jak zawsze w Orange Polska, działo się dużo. Taka firma i specyfika rynku. Już w styczniu przekroczyliśmy milion użytkowników światłowodu, a w kolejnych kwartałach szybko ich przybywało. W zasięgu najszybszego internetu stacjonarnego mamy już ok. 7 milionów gospodarstw domowych. Pod koniec roku pokazaliśmy też przyszłość usługi, testując światłowód o przepływności 10 Gb/s.

W grudniu, z ponad dwuletnim poślizgiem, ponownie ruszył proces przydziału docelowych częstotliwości dla sieci 5G. Mamy nadzieję, że tym razem aukcję uda się dociągnąć do końca. Czeka na to polska gospodarka i wielu klientów. Jakie są możliwości sieci, można zobaczyć w Orange 5G Lab, który otworzyliśmy w czerwcu. Technologia 5G stała się też bardziej dostępna dla użytkowników Orange Flex i nju mobile.

W 2022 roku konsekwentnie realizowaliśmy ambitne cele klimatyczne #OrangeGoesGreen. W 2022 roku 12% udziału energii, którą wykorzystywaliśmy, pochodziło już z odnawialnych źródeł. W porównaniu do 2015 r. aż o 33% zredukowaliśmy emisje własne dwutlenku węgla. Wspólnie z klientami promowaliśmy proekologiczne postawy zachęcając do dłuższego używania urządzeń, naprawiania ich, wybierania odnowionych modeli, a także do odpowiedzialnego pozbywania się niepotrzebnych smartfonów, którym można dać drugie życie.

Ostatnie 12 miesięcy było niezwykle intensywne także dla Fundacji Orange, która podjęła mnóstwo działań na rzecz edukacji i wystartowała z dwoma nowymi inicjatywami – Orange Digital Center i programem #BurzaMózgów. W ramach programu Lekcja: Enter udało się też przeszkolić ponad 50 tys. nauczycielek i nauczycieli.

Po covidowej przerwie w czerwcu wrócił Orange Warsaw Festival, a Open„’er Festival powered by Orange odbył się z pełnym rozmachem.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, na infografice poniżej są aktywne linki. Wystarczy kliknąć.

Udostępnij: Podsumowujemy mijający rok
podaj nick
komentarz jest wymagany
WordPress › Błąd

W witrynie wystąpił błąd krytyczny.

Dowiedz się więcej o debugowaniu WordPressa.