Niedawno pisałam o naszej kampanii społecznej „Cyfrowy świat dla wszystkich”. W drugiej odsłonie kampanii skupiamy się już na konkretach – jak cyfrowy świat przybliżamy seniorom.
W czasach przed pandemią prowadziliśmy stacjonarne warsztaty cyfrowe dla seniorów. Obecnie, z uwagi na bezpieczeństwo, przenieśliśmy się do sieci. Zdajemy sobie sprawę, że w ten sposób nie dotrzemy do tych seniorów, którzy są całkowicie off-line, dlatego wrócimy do warsztatów stacjonarnych, jak tylko będzie to możliwe. Na razie swoje działania kierujemy do tych seniorów, którzy pierwsze kroki w cyfrowym świecie mają już za sobą, ale wciąż nie czują się w nim pewnie.
Strona dla seniora
Oprócz szkoleń on-line zapraszamy też na naszą stronę interntową www.orange.pl/dlaseniora, na której zgromadziliśmy wiele przydatnych informacji dla starszych klientów.
Przede wszystkim edukujemy. Przygotowaliśmy kilkanaście filmów edukacyjnych na temat smartfonów – jak włączyć internet, korzystać z Wi-Fi, ustawić kontakty, wysłać SMS. Pokazujemy też krok po kroku, jak korzystać z naszych usług i aplikacji – jak zainstalować Mój Orange, doładować konto, opłacić fakturę. Podejmujemy też temat bezpieczeństwa – pokazujemy, jak stworzyć bezpieczne hasło czy chronić się przed oszustwami. Kolejne filmy są w przygotowaniu.
Naszym partnerem w tworzeniu materiałów edukacyjnych jest Fundacja Zaczyn, która od wielu lat zajmuje się tematem seniorów i dobrze zna ich potrzeby i oczekiwania.
Na stronie znajduje się też opis naszej oferty, rekomendacje dotyczące telefonów czy aktualności dotyczące tematów dla seniorów.
Zaangażowanie pracowników
Wiele dzieje się też wewnątrz firmy. Zbudowaliśmy zespół, który w kompleksowy sposób zajmuje się tematem seniorów. W gronie specjalistów z obsługi, sprzedaży, komunikacji, marketingu, portalu, PR i CSR pracujemy nad konkretnymi zmianami, procesami, ofertami.
Przygotowaliśmy między innymi nowe szkolenie dotyczące standardu obsługi starszych klientów dla pracowników sprzedaży i obsługi. W tematach innowacji pracowniczych pojawiło się nowe wyzwanie dotyczące pomysłów na usprawnienie oferty i obsługi dla tej grupy klientów. Działamy dalej…..