Od 6 lat mniej więcej o tej porze pisałam zwykle informacje, że zostaliśmy Liderem Filantropii. Dziś po południu jest rozstrzygnięcie VII edycji Konkursu, ale nas nie ma na podium.
Nie znaczy to wcale, że nasze fundusze przeznaczone na działania społeczne zmalały ani to, że wycofujemy się z Konkursu. Wręcz przeciwnie. Zmienia się tylko nasza funkcja – zobowiązaliśmy się, że będziemy propagować idee i zasady Konkursu oraz strategiczne podejście do społecznego zaangażowania biznesu, jako oficjalny Ambasador Konkursu Liderzy Filantropii.

Dlatego w tegorocznej ankiecie dla firm zgłaszających się do Konkursu znalazły się pytania dodatkowe dotyczące strategii, procedur i raportowania działań społecznych. Wiem, że wolimy mówić, że „pomagamy z potrzeby serca”, a najważniejszy jest dla nas „uśmiech dziecka”, ale nasi klienci, akcjonariusze, pracownicy, partnerzy biznesowi i społeczni chętnie dowiedzą się nie tylko jakie kwoty przekazujemy na działania społeczne, ale też jak współpracujemy z organizacjami pozarządowymi, jak angażujemy pracowników w realizację celów społecznych, w oparciu o jakie kryteria wybieramy obszary zaangażowania społecznego, czy jak badamy skuteczność realizowanych programów.
Uważamy, że warto promować zasady strategicznego podejścia do zaangażowania społecznego i odpowiedzialnego biznesu i jako Ambasador Konkursu będziemy ro robić. Życzcie nam powodzenia ;).